Comfortabele warmte voor uw auto en bedrijfswagen
Comfortabele warmte
voor uw auto en bedrijfswagen
Bekijk de Hydronic S3 icm de Easystart Web
 

Klimaatsystemen voor voer- & vaartuigen

Eberca is al meer dan twintig jaar specialist in mobiele klimaatoplossingen. Ons doel: maximaal comfort onderweg, gedurende elk jaargetijde. Wij leveren klimaatsystemen, waaronder verwarming- en airconditioningsystemen, van verschillende gerenommeerde merken. Van levering van een uitgebreid assortiment standaard (losse) onderdelen tot reparatie en engineering van complete, geïntegreerde klimaatsystemen. Ook wanneer u op zoek bent naar een professionele distributeur van uw merk bent u bij ons aan het juiste adres. Hoe kunnen wij u helpen?

Lees verder
 
 

Onze merken

 
Ebersp├Ącher

Ebersp├Ącher

Standverwarming

Clion-Marine

Clion-Marine

Marine airconditioning

Eberca Airco

Eberca Airco

Voertuig airconditioning

 

Nieuws en actualiteiten

 
10 augustus 2020 Hittegolf! Waar zoekt u verkoeling?

We hebben officieel een hittegolf te pakken! We mogen hier namelijk van spreken als het kwik vijf dagen boven de 25 graden is waarvan minimaal drie dagen tropisch (boven de 30 graden). Kortom, warme dagen en nachten. Iedereen gaat bij deze tropische temperaturen op zoek naar verkoeling en ontspanning. De één blijft thuis in een ruimte met airco zitten. De ander moet (helaas) hard aan het werk. Weer een ander pakt de boot of gaat toch voor een verfrissende duik. Waar zoekt u verkoeling? Met de boot op het water natuurlijk! Dan kunt u namelijk zowel een duik nemen als lekker uitwaaien op het dek en door onze Clion-Marine aircosystemen, kunt u ook binnen even uit het zonnetje genieten van koelere temperaturen.

Lees verder
 
3 augustus 2020 Opleiding gericht op scheeps- en jachbouw!

Wat een mooie ontwikkelingen! ROC Friese Poort start in Emmeloord met een technische opleiding gericht op de scheeps- en jachtbouw. Studenten kunnen vanaf september instromen in de technische opleiding (eerste) monteur mechatronica of (allround) constructiewerker. Daarna specialiseren de studenten zich door het volgen van het keuzedeel scheepsreparatie en –modificatie. Rob Beekmans, opleidingsmanager techniek van vestiging Emmeloord/Urk, verwacht dat er in september ongeveer 20 studenten zullen starten. Het keuzedeel wordt in nauwe samenwerking met de maritieme brancheverenigingen ontwikkeld en uitgevoerd met samenwerkingspartner OBM Oost (OpleidingsBedrijf Metaal). De opleiding is bedoeld voor mbo-studenten die graag samen met collega’s aan de bouw, reparatie of het onderhoud van een schip of jacht werken. Leren en werken De opleidingen worden aangeboden in de beroepsbegeleidende leerweg (BBL), de variant waarbij de student drie dagen per week bij een erkend leerbedrijf werkt en twee dagen naar school gaat. Eberca Groep Wij hopen met onze organisaties(/merken) Clion Marine, Eberspächer Benelux en TCN de vruchten van deze mooie ontwikkeling te plukken, maar dat niet alleen ook dragen wij graag ons steentje bij door de deuren van onze bedrijven wagenwijd open te zetten voor de studenten. Met onze in Sneek gevestigde onderneming Techno Center Noord (TCN) zitten we ook nog aardig in de buurt. Bron: De Noordoostpolder  

Lees verder
 
29 juli 2020 Toch nog een festival dit seizoen?

Het lijkt er wel op! En waarschijnlijk zijn het de boten die uitkomst bieden. Er is door corona dan wel geen sprake van een festivalseizoen, maar het vaarseizoen is in volle gang. Sterker nog, het is nog nooit zo druk geweest op het water en de boten zijn bij veel aanbieders niet meer aan te slepen. Dit lijkt ook de oplossing om toch een festival te organiseren. Er is namelijk een plan 'coronaproof' muziekfestival met 100 bootjes. De Sloterplas bij Amsterdam zou in augustus zo maar eens het toneel kunnen worden van dit bijzondere festival. Nu het jaarlijkse Loveland vanwege het coronavirus niet door kan gaan, zag evenementenorganisator Pepijn Rijvers zijn kans schoon. Hij heeft een vergunning aangevraagd voor een muziekfestival op het water. Er is plaats voor 100 bootjes met maximaal 1200 aanwezigen. De aanvraag ligt nu bij de gemeente ter goedkeuring. De oorspronkelijke datum was zaterdag 8 augustus, maar dat is voor de gemeente te kort dag. Rijvers hoopt nu - in overleg - op een andere zaterdag in augustus.  Schip met dj-booth  'Mensen kunnen met hun eigen boot hier naartoe komen en je mag niet van je eigen boot af, behalve om naar het toilet te gaan', vertelt organisator Rijvers. Het gaat om een inham van de Sloterplas, aan de kant van de President Allendelaan. Daarin komt een schip te liggen vanwaar de muziek zal worden gedraaid. Voor dat schip komen drie steigers te liggen waar de in totaal honderd bootjes kunnen aanleggen. De organisatie zegt rekening te houden met de corona-maatregelen en waarborgt voldoende afstand.  Let op bericht gaat onder foto verder! Maximaal 12 mensen op een boot  Rijvers hanteert maximaal 12 personen per boot, hetzelfde aantal dat is toegestaan door de gemeente in de rest van de Amsterdamse wateren. Dat betekent dat er maximaal 1200 mensen op het muziekfestival af zouden komen, maar de organisatie gaat uit van 800 á 1000 personen. 'Stel dat er toch ook passantenboten komen, dan hebben we een aantal boten van de organisatie rondvaren die mensen aanmanen in beweging te blijven en door te varen', zegt Rijvers.  Bezoekers die AT5 spreekt in het Sloterpark vinden het een sympathiek idee. 'Ik vind alle initiatieven die nu worden genomen eigenlijk goed', zegt iemand. 'Want er zijn er eigenlijk geen.' Een ouder stel zegt: 'Ik gun het de jongeren. Het idee is leuk. Ik vind het gewoon fijn dat ze even lekker uit hun bol kunnen gaan.' Bron: AT5 Na wat dansen op het dek is het ook fijn om even afkoeling te zoeken en waarschijnlijk mag dit niet in het water. Hoe dan wel? Met het juiste klimaatsysteem aan boord. Onze Clion-Marine aircosystemen voor boten en jachten creeëren het optimale klimaat om even te acclimatiseren en te voorkomen dat u oververhit raakt door mogelijk hoge temperaturen en al het festivalgedruis. Dat laatste zijn we natuurlijk allemaal niet meer gewend, dus hoe fijn is het dat u even rustig op adem kan komen in een fijn en bevorderend klimaat.  

Lees verder
 
24 juli 2020 Hamburg by boat

Door COVID-19 mogen we deze zomer toch minimaal een beetje apart noemen. Vakantieplannen worden geschrapt of rigoreus aangepast. Zoekt u het door alle perikelen liever iets dichterbij huis in eigen land of in een van onze buurlanden? Wij zijn geen reisbureau geworden, maar we hebben wel een goede tip voor een leuk tripje. Een citytrip naar Hamburg, de een na grootste stad en belangrijkste havenstad van Duitsland. De rivier de Elbe verbindt de stad met de Noordzee. Hierdoor is Hamburg een uitermate geschikte (tussen)stop van de reis met uw boot. Doe dit wel met een Clion-Marine klimaatsysteem, want ook bij onze oosterburen is het weer nog altijd onvoorspelbaar, hele warme temperaturen worden afgewisseld door koele (nacht)temperaturen. Wij zorgen graag voor u comfort door altijd het optimale klimaat aan boord te realiseren. Ook als u geen eigen boot heeft en besluit met de auto of het vliegtuig naar Hamburg te gaan, is het mogelijke om de schitterende stad Hamburg vanaf het water te bekijken. U kunt dit doen al genietend van een perfect klimaat aan boord. Onze Clion-Marine AH-W wand modellen worden namelijk gebruikt in verschillende rondvaartboten en zorgen voor een (koele of warme) luchtstroom langs de passagiers (zelfs wanneer het dak open is). Het systeem zorgt er ook voor dat het glazen dak niet condenseert tijdens regenachtige en koude dagen waardoor u altijd een optimaal uitzicht hebt en niets hoeft te missen van dat wat Hamburg allemaal te bieden heeft.  Wilt u meer weten over dit project of onze systemen? Neem dan gerust contact met ons op!  [[FOTOALBUM="13",AANTAL="allemaal",PRESENTATIE="lightbox"]]  

Lees verder
 
10 juli 2020 Vijf E-veerboten voor Arriva Denemarken

De Damen Shipyards Group heeft vijf van zijn 2306 E3 elektrische veerboten geleverd aan Arriva Denemarken in Kopenhagen, waar het bedrijf de schepen exploiteert in naam van het Deense openbaar vervoerbedrijf Movia. De schepen zijn gebaseerd op wat Damen zijn 'E3-filosofie' noemt - milieuvriendelijk, efficiënt in gebruik en economisch levensvatbaar.  Damen zei dat het verbeteren van de efficiëntie en het verminderen van de milieu-impact van de schepen begon in de vroegste conceptfasen. Zo werd bijvoorbeeld de computationele vloeistofdynamica (CFD) toegepast op het ontwerp van de romp, waardoor de weerstand in het water werd geminimaliseerd, terwijl een uitgebreide simulatie werd toegepast om de energieoverdracht tussen de accu's en de motoren te optimaliseren. De veerboten zijn uitgerust met twee elektromotoren van 40kW als hoofdvoortstuwing, met een enkele boegschroef van 25kW, met een potentiële accucapaciteit van 120-300kWh. Geïnformeerd door een netwerk van sensoren die in het schip zijn ingebouwd, zei Damen dat de afdeling voor monitoring op afstand in staat is om een dashboard in te stellen voor het volgen van factoren zoals vaarpatronen, de levensduur van de accu's en de golfdynamiek. Dit maakt het mogelijk om de werking af te stemmen op een grotere efficiëntie en minder stilstandtijd voor onderhoud. In nauwe samenwerking met andere leveranciers, waaronder Eekels, Echandia Marine, Heliox en Staubli, heeft Damen een wallaadoplossing ontwikkeld waarvan gezegd wordt dat het slechts zeven minuten duurt om de veerboten op te laden aan het einde van elke reis die ze maken. Met name het laadsysteem is voorzien van een auto-mooring systeem om een veilige verbinding tussen het schip en de laadinfrastructuur te garanderen. Als bijdrage aan de verduurzaming van het openbaar vervoer in Kopenhagen verminderen de veerboten volgens de exploitanten de totale NOx-uitstoot van de stad met 2,5%, de CO2-uitstoot met 10% en de uitstoot van fijnstof met 66%. Trots zij wij op onze bijdrage bij dit project! Johnson Controls HVAC bouwde namelijk onze efficiënte Clion-Marine CH-IN inverter chillers in.    

Lees verder